Lóközpontú gondolkodás a lókiképzésben és a lovaglásban

A kiegyensúlyozott ló

A kiegyensúlyozott ló

Igen, Ő az...

Az alapoktól a magasiskoláig

2016. február 13. - Halász Péter lovas edző

Ez egy teljesen egyszerű, átlagos történet. Veled is megeshet, Te is meg tudod csinálni. Ezért is döntöttem úgy, hogy leírom.
Sokszor lehet hallani olyan intelmeket, miszerint ha van egy álmod, az akkor fog megvalósulni, ha sosem adod fel. Léteznek motiváló történetek, könyvek, filmek, és számtalanszor szembesülhetsz azzal, hogy rendben, az másnak biztosan működik, de nekem hogyan sikerülhetne? Meggyőződésem, hogy Neked is sikerülhet, és valóban egyszerű a megoldás: Teremteni úgy tudunk, ha egyszerűen csak csináljuk amit csinálunk a célunk érdekében, és nem hagyjuk abba... Amikor hajnalban lefutok a kutyámmal 10 km-t, az úgy sikerül, hogy lépek egyet, aztán még egyet, és még egyet, és addig nem hagyom abba, amíg meg nem érkezek... Ez ilyen egyszerű... Persze először csak egy elérhetőbb távolságot jelölök ki magamnak, ami lehet 1 km is, vagy kevesebb, de akkor sem hagyom abba a lépéseket, míg meg nem érkeztem. Aztán amikor már nem kerül különösebb megerőltetésembe, akkor növelem a távolságot. Közben pedig látom magam előtt azt a pillanatot, amikor megérkezek. Ezt minden elinduláskor elképzelem. Ha ezt a módszert követed, és tényleg nem adod fel az elképzelésed hogy meg fogsz érkezni, akkor úgy lesz. Ne hagyd, hogy mások véleménye vagy egyéb tanácsa letérítsen az utadról. De azt se hagyd, hogy az önmagadba vetett hited is megbillenjen. Ezt gondolják azok, akik a kitartásról beszélnek. Én magam is akkor voltam sikertelen valamiben, amikor elbizonytalanodtam, vagy feladtam egy elképzelésemet, egy célomat.

Igen, Ő az...
Igen, Ő az... De hát kinek kell egy lesoványodott, környezetével és az emberrel bizalmatlan, ijedezős, kiszámíthatatlanul veszélyes csődör?...

Szeretném bemutatni, hogyan jutottam el lovammal arra a képzettségi szintre, mely minden lovas álma lehet.
Az "álomlóra" vágytam, és tudtam, hogy ilyen lovat nem lehet készen kapni. Vagyis lehet, de az illúzió...
A lókiválasztás során az volt a fő szempont, hogy a díjlovaglásban a nehéz osztályt elérjem. Akkor még nem is sejtettem, hogy annál sokkal tovább fogok jutni!
Úgy gondoltam, hogy egy lóval összehangolódni gyerekjáték, arra még tán én is képes vagyok. De melyik az a ló, amelyik életem lova lehet?
Melyik az a ló, amelyikkel valóban megélhetem a közös munka legmagasabb szintű gyümölcsét, amiről a lovaglás művészete jelzőt ismertem korábban?
Az elmúlt évtizedek alatt sok lóval foglalkoztam, de valahogy sosem adódott olyan lehetőségem, hogy bármelyikkel is végig követhessem a kiképzés minden lépcsőfokát. Vártam a pillanatot, amikor testközelben találkozhatok álmaim lovával, amikor azt érzem majd, hogy igen, ez az, pontosan erre vágytam! Amikor váratlanul eljött ez a várt  csodás pillanat, szinte alig vettem észre, és talán el is illan az érzés, ha nem figyelek eléggé. Megláttam azt a szürkét, amire azonnal azt a választ kaptam, hogy igen, az valóban jó ló, de nem eladó... Hideg zuhany... Egy villanás, és máris eltűnik?... Az ezután eltelt másfél év alatt titokban arra vágytam, hogy egyszer csak megcsörren a telefon azzal a jó hírrel, hogy enyém lehet a ló, de nem jött ilyen hír. Mégsem adtam fel. Azt tanácsolom Neked, hogy figyeld meg: az fog leginkább történni, amire a legtöbbet gondolsz a mindennapjaid során. Így történt velem is. Gondolataimban elképzeltem azt a pillanatot, amikor a lovat éppen haza szállítom. Meg is valósult. Szóval adódott, hogy újra ellátogattam arra a helyre ahol a ló volt, és rákérdeztem... eladó lett a ló... Nem zavart hogy milyen állapotban találtam, elhoztam, mert még bennem élt az a pillanat amikor azt éreztem, hogy igen, Ő az...

                                          Folyt. köv.


                                  (Biztatásul itt egy kép másfél év múlva :))

vaquero_poszter_394_x_300_1424119178.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://lovaglaseslokikepzes.blog.hu/api/trackback/id/tr928387704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása